Digigirls x h&M
(moe eri)
29.09.2018

Laupäeval, 29. septembril 2018 tõi moe jätkusuutlikkusele keskenduv üritus ,,Digigirls: moe eri“ H&Mi Tallinna showroom´i kokku üle 40 tehnoloogiahuvilise põhi- ja keskkoolitüdruku, kes töötasid päeva jooksul välja ideid kestlikkuse tagamiseks moevaldkonnas.  

H&M Foundationi korraldatavast ringmajandusele keskenduvast konkursist Global Change Award inspireeritud ürituse ,,Digigirls: moe eri“ eesmärgiks oli tutvustada noortele rõivatööstuse jätkusuutlikkuse alaseid väljakutseid ning inspireerida neid kaasa mõtlema, kuidas valdkonda parema tuleviku suunas juhtida.

,,IT- mõtlemine ei pea olema seotud vaid IT-alaga. Ka rõivatööstuse probleeme saame lahendada uute ja põnevate digitaalsete lahendustega. Hea näide on 2015. aasta Global Change Awardi võitja, Eesti ettevõte Reverse Resourses, mis on välja töötanud digitaalse turu õmblustööstuse jääkidele. Idee H&Miga koostööd teha tuli meie üritustel varasemalt osalenud noortelt. Leidsime kaubamärgiga kiiresti ühise keele ning tulemuseks oli kõigile osapooltele inspireeriv üritus, mille õnnestumisele andis oma panuse ka Eesti Kunstiakadeemia digitootedisaini suund,” lausus sündmuse korraldaja Mari-Liis Lind.

,,Nii naiste jõustamine kui moetööstuse kestlikud lahendused on H&Mi jaoks tähtsad. Tech Sistersi idee noori Digigirlsi ürituse raames võõrustada lõi hea võimaluse need kaks olulist teemat ühendada. Oli äärmiselt tore näha kui huvitatud on gümnaasiuminoored jätkusuutlikkuse küsimusest. Jälgisime põnevusega, milliste probleemide kallale nad asusid ning milliseid lahedusi pakkusid. Kindlasti on üritust väisanud tüdrukute seas tõelisi tulevikutegijaid,“ tõdes H&Mi Eesti kommunikatsioonijuht Ester Kannelmäe. 

Toimunud üritus oli osa Tech Sistersi ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostööst, mille raames toimuvad teavitusüritused koolides ja töötoad ettevõtetes. Koostöö on seotud kampaaniaga „IKT on kõikjal“, mille eesmärk on innustada ennekõike noori naisi senisest julgemalt kaaluma digierialade õppimist ja nendes töötamist, kummutades nii digivaldkonna stereotüüpe. Kampaania ajendiks on Eesti tehnoloogiavaldkonna meestekeskne sooline struktuur. OSKA tööturu raporti järgi on vaid 29% IKT töötajatest ning eelmisel aastal kõrgkooli informaatika ja IT-erialasid õppima asunud tudengitest naised.  

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teavituskampaania „IKT on kõikjal" koostööpartnerid on teiste seas Idea Group, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL), Tallinna Tehnikaülikool, MTÜ Kogukond Tech Sisters ja „Ettevõtlik kool" haridusprogramm.