Laupäeval, 29. septembril 2018 tõi moe jätkusuutlikkusele keskenduv üritus ,,Digigirls:
moe eri“ H&Mi Tallinna showroom´i kokku üle 40 tehnoloogiahuvilise põhi- ja
keskkoolitüdruku, kes töötasid päeva jooksul välja ideid kestlikkuse tagamiseks
moevaldkonnas.
H&M Foundationi korraldatavast ringmajandusele keskenduvast konkursist
Global Change Award inspireeritud ürituse ,,Digigirls: moe eri“ eesmärgiks oli
tutvustada noortele rõivatööstuse jätkusuutlikkuse alaseid väljakutseid ning
inspireerida neid kaasa mõtlema, kuidas valdkonda parema tuleviku suunas
juhtida.
,,IT- mõtlemine ei pea olema seotud vaid IT-alaga. Ka
rõivatööstuse probleeme saame lahendada uute ja põnevate digitaalsete
lahendustega. Hea näide on 2015. aasta Global Change Awardi võitja, Eesti
ettevõte Reverse Resourses, mis on välja töötanud digitaalse turu
õmblustööstuse jääkidele. Idee H&Miga koostööd teha tuli meie üritustel
varasemalt osalenud noortelt. Leidsime kaubamärgiga kiiresti ühise keele ning
tulemuseks oli kõigile osapooltele inspireeriv üritus, mille õnnestumisele
andis oma panuse ka Eesti Kunstiakadeemia digitootedisaini suund,” lausus
sündmuse korraldaja Mari-Liis Lind.
,,Nii naiste jõustamine kui moetööstuse kestlikud lahendused on H&Mi jaoks tähtsad. Tech Sistersi idee noori Digigirlsi ürituse raames võõrustada lõi hea võimaluse need kaks olulist teemat ühendada. Oli äärmiselt tore näha kui huvitatud on gümnaasiuminoored jätkusuutlikkuse küsimusest. Jälgisime põnevusega, milliste probleemide kallale nad asusid ning milliseid lahedusi pakkusid. Kindlasti on üritust väisanud tüdrukute seas tõelisi tulevikutegijaid,“ tõdes H&Mi Eesti kommunikatsioonijuht Ester Kannelmäe.
Toimunud üritus oli osa Tech Sistersi ja majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumi koostööst, mille raames toimuvad teavitusüritused
koolides ja töötoad ettevõtetes. Koostöö on seotud kampaaniaga „IKT on
kõikjal“, mille eesmärk on innustada ennekõike noori naisi senisest julgemalt
kaaluma digierialade õppimist ja nendes töötamist, kummutades nii digivaldkonna
stereotüüpe. Kampaania ajendiks on Eesti tehnoloogiavaldkonna meestekeskne
sooline struktuur. OSKA tööturu raporti järgi on vaid 29% IKT töötajatest ning
eelmisel aastal kõrgkooli informaatika ja IT-erialasid õppima asunud
tudengitest naised.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teavituskampaania „IKT
on kõikjal" koostööpartnerid on teiste seas Idea Group, Eesti
Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL), Tallinna Tehnikaülikool,
MTÜ Kogukond Tech Sisters ja „Ettevõtlik kool" haridusprogramm.